Žlutý cirkus vyměnil žluté trabanty za plovoucí auta! Jak se plave do Mongolska, vám řekne Dan Přibáň v nymburském kině!
Cestovatelská přednáška Dana Přibáně o tom, jak se poté, co dokončil cestu kolem světa žlutými trabanty, pustil do ještě větší výzvy: Dát dohromady auto, které nejen plave, ale nikdo jej nezná, nikdo jej neumí opravit a hlavně, nikdy se s ním nikdo na takovou cestu nevydal!
Neuvěřitelná cesta autem, jaký svět neviděl, do míst, kam se málokdo podívá. Autem, které špatně jezdí, zato špatně plave. Žlutý cirkus dostal další dobrý nápad! Mělo to být jednoduché, rychlé a levné a dopadlo to jako vždycky! Cesta, kde nic nejde podle plánu, a kde je potřeba se naučit všechno znovu od začátku, cesta přes spoustu rovnoběžek a poledníků, delší, zato horší trasou z Česka až do Mongolska.
Přes absurdní totality, šílené diktátory, žhavé pouště, vysoké hory a hluboké řeky až do nekonečných plání, kde se malé žluté auto snadno ztratí… ale neztratili jsme se a stálo to za to. A na konci se stal zázrak!
Luaz 967, který překřtili na žlutou žábu, je asi nejméně známým a nejméně úspěšným obojživelným autem světa. Vznikl v bývalém SSSR v továrně na sovětský „trabant“, malé osobní auto záporožec, se kterým má společných mnoho dílů včetně motoru převodovky. Za čtyři měsíce dojela žlutá výprava z Prahy do Mongolska přes Turecko, Írán, Turkmenistán, Uzbekistán, Kazachstán a Rusko, celá trasa měřila 17 765 kilometrů.
Dan Přibáň, principál žlutého cirkusu, je milovník ozubených koleček, novinář, filmař a cestovatel. Trabantem už projel Afriku, Hedvábnou stezku a Jižní Ameriku. Cestuje proto, aby o tom mohl vyprávět, autor dokumentárních filmů i cestopisných reportáží s hlavou plnou dalších dobrých nápadů, které se na začátku vždy zdají snazší než na konci. Proslavil se sérií filmů a seriálů o cestování se žlutými trabanty, které se řadí mezi nejúspěšnější české dokumenty.